En harlig helg

image11

Helgen har jag tillbringat den storsta delen i Manhattan. I lordags var det visserligen college forst. Bara foto denna gangen, ingen yoga, sa lite sovmorgon blev det=) Sedan skyndade vi hem till Martina, dar vi i racerfart fixade iordning oss infor kvallen. Hahaha, jag har aldrig sett Martina sa stressad. Det roligaste var hennes ansiktsuttryck nar hon sprang in och ut genom ytterdorren nagra ganger efter saker hon glomt (forlat Martina, men sahar efterat kan nog du med skamta om det, eller?). Nar vi fick andas ut pa taget kandes det battre och vi laddade infor kvallen och batturen vi skulle pa. 

Batturen var som ett stort au pair mote for alla NY och NJ au pairer, sa det var kul att traffa nagra som jag inte sett sedan au pairskolan i augusti. Genom hogtalarna strommade massa gammal disco musik och framforallt dom brazilianska tjejerna dansade vilt=) lite dans blev det for mig ocksa, men mest mingel och skratt. Det ar alltid kul att traffa tjejganget har. Tur med vadret hade vi, sa det blev nagra fina bilder och vi stod ute pa dack langt efter det att morkret hade fallit a Manhattan lystes upp. 


          

Efterat var vi ett gang som var hunriga sa vi gick mot Times square och overraskades av ett skyfall. Blota och trotta men glada hittade vi till Appelbees a fick lite nattmat. Nar vi sedan gick ner till Penn station igen fick vi en overraskning. Tagtiderna hade andrats... De loste vi iallafall pa ett smidigt satt och akte till gransamhallet dar vi tog en taxi. Jag alskar att jag kanner till allting sadant sa val har nu. Hittar latt i delar av Manhattan och vet hur jag tar mig runt pa Long Island. Det borjar markas att jag har bott har ett tag=)



Sondagen vaknade jag hemma hos Martina. Vi segade lite forst men akte sedan in till NYC. Far alltid en underbar kansla av att bara ga runt dar inne. Var runt union square och gjorde egentligen inget speciellt. Hittade lite kul grejer i Virgin affaren, filmen PS. I Love You och en Strawberry Fields T-shirt=) Och satt och kollade pa allt konstigt folk som gar omkring i staden.   



Nu ar det en ny vecka med jobb. Hoppas vadret haller sig. Det ar sa mycket lattare nar killarna far springa av sig lite energi utomhus. 

Ha det sa bra allihopa!
Amanda

Kommentarer
Postat av: sandra

en riktig new york bo nu ju!! åh va jag vill hälsa på dig! New York är underabart:D fast du är en riktig jkpg bo med;)

Postat av: madde (martinas syster)

Vilka jättefina bilder..
ser fram emot att träffa dig när vi kommer till new york.

2008-05-21 @ 21:43:40
Postat av: carroi

det tog mig ett bra tag att fatta att du fortfarande skriver blogg:) såg på bilden och det är så skönt atts e att du ser ut precis som vanligt:) ps. sandra och alla andra åt av tråtan och tyckte att den var mycket god .ds. massakramar

2008-06-22 @ 20:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback